zetynara

~~~~~~~love is in the air~~~~~~

Followers, Thanks.... guys....

Nuffnang

Wednesday, April 17, 2013

Rumpai laut TIADA Collagen..!! (OPOCOT)

Assalammualaikum..

Baru-baru ini keluar tentang Tiada Kolagen Dalam Rumpai Laut zety sendiri terkejut tapi bila baca betul-betul baru faham apa itu Rumpai laut. Sejujurnya  zety sendiri tidak pasti adakah ianya betul atau tidak.. tapi yang pastinya zety akan buat research tentang Rumpai laut ini, samada ianya ada atau tidak zety tetap akan ambil ianya sebagai supplement zety.. kerana yang pasti Rumpai laut ini mempunyai banyak vitamin dan ia banayak memberi perubahan kepada kulit zety dan juga pada penyakit yang zety alami (psoriasis).

Dan zety ada terbaca Explanation yang mengatakan tiada kolagen dalam rumpai laut.. sangat tidak berasas kepada kedua-dua blogger TSM & Jumardi damra relax la.. rezeki semua datangnya dari ALLAH, jika benar tiada kolagen dalam Rumpai laut, ianya tidak akan menghalang pengambil rumpai laut dari membeli, kerana mereka sendiri telah mengalami kesan-kesan yang baik dari rumpai laut itu sendiri.. seperti yang zety kata sebelum ini rumpai mempunyai banyak khasiat & vitamin tidak salah jika ianya menjadi supplement kepada kita. Dari kita membazir membeli Vitamin @ supplement yang mahal, baik kita ambil rumpai laut sebab semua vitamin ada terkandung didalamnya..(kata-kata peniaga hahahaha..

Sumber bumi banyak misterinya, belum tentu jika dikaji, mereka akan jumpa 100% khasiat yang tersirat.. hehehe...!!!

P/S: Stok PURE MARINE hijau dah ada.. hehehe...!!!  semuanya kualiti yang terbaik..nanti zety update cerita semasa zety pergi bercuti di sabah.. hehehe...!!!!



4 comments:

Farah Waheda Wahid said...

hurmm...kena buat research ni...

Unknown said...

Yup.. kolagen @ vitamin benda yang sama dua2 mencantikkan kulit.

Farina said...

Saya ada buat study pasal collagen...mmg rumpai laut tak ada. Ada mineral shj.

Kalau nak tau vitamin ada lepas dah masak tu, buat test. and tunjuk test resukt tu kat customer. Lagi bagus kalau buat ujian klinikal :)

Unknown said...

yup.. dalam seaweed mmg tak ada collagen.. sebenarnya collagen itu adalah protein utama bagi tisu sokongan dalam badan manusia... seaweed ini membantu memulihkan tisu... seaweed hanya mengandungi vitamin n mineral.. ia juga membantu meningkatkan oksida dalam kulit.. tu yang menyebabkan penjual menggunakan words collagen tu... tp jgn risau ianya tidak membahayakan.. ia sangat baik untuk kesihatan n kecantikan... kebanyakan orang ynag pernah pakai akan merasai kelainan pada kulit..