zetynara

~~~~~~~love is in the air~~~~~~

Followers, Thanks.... guys....

Nuffnang

Monday, January 9, 2012

Takdir ayah tua..

Assalammualaikum..


KUALA LUMPUR: Bawa ibu atau bapa uzur ke wad kecemasan di mana-mana hospital kerajaan dan ketika pegawai perubatan sibuk membuat pemeriksaan, tanpa mendaftar dan merekodkan butir peribadi waris, si anak perlahan-lahan ‘angkat kaki’. (artikal dari harian metro)

"Macam HARAM, bangkai teramat, banggang terlampau..." (Maaf kasar sikit ayat kali nie..) ini ler ayat yg terkeluar dari mulut i... ko x terbayang ker klu  nnty anak2 ko buat benda yg sama sepertimana ko buat kat orang tua ko... buat penat jer parents ko didk ko, jaga ko sampai ko beso.. dah beso ko buang dia...sangat tidak mengenang budi.. (semput i.... ) 

I harap manusia perangai syaitooooonnni rojim nie dapat pembalasan yang setimpal di dunia dan akhirat.. (marah betul i... i rase sgt geram...)

P/s:-  Berbuat baik kepada kedua ibubapa merupakan ibadat yang wajib dan kedua besarnya atau mulianya selain dari menyembah Allah swt. dari segi ajaran agama islam yang merupakan perintah secara langsung dari Allah swt. . Memuliakan kedua ibubapa adalah satu amal yang paling tinggi darjatnya setelah mentahuidkan Allah swt dan menjauhi daripada menyegutukanNya . Jika kita melanggar kewajipan berbuat baik terhadap keduanya, maka kita telah melakukan dosa kerana perintah Allah swt.

1 comment:

mini legasi said...

Usah dibuang mereka juga ada produktiviti. berilah lah mereka apa yg boleh dilakukan =)